Luova ulkoinen viestintä ja toimiva työyhteisöviestintä ovat menestyvän organisaation tunnusmerkkejä. Viestintätoimisto Deski tekee asiakkailleen onnistunutta viestintää jo kuudetta vuotta. Tehtävämme ja tavoitteemme on toteuttaa asiakkaidemme viestintästrategiaa tuloksellisin ja luovin keinoin.

Palvelumme

Viestintätoimisto Deski on asiantunteva ja tehokas kumppani julkisuuden saamiseksi omille aiheille sekä tavoittamaan oma henkilöstö halutuin viestein. Tässä muutamia esimerkkejä siitä, miten voimme palvella sinua.

Omalla puheenvuorolla julkisuuteen

Tehtävämme on saada asiakkaillemme tärkeitä aiheita julkisuuteen. Olemme tehneet vuosia töitä suomalaisten tiedotusvälineiden kanssa ja tiedämme, mitkä aiheet yleisöä kiinnostavat. Tarjoamme tämän asiantuntemuksen sinun käyttöösi. Omassa puheenvuorossa haastattelemme valitsemaasi asiantuntijaa uutisvideoon, joka levitetään suurille suomalaisille verkkosivustoille. Radioversio puolestaan välitetään kaupallisten radioiden käyttöön, jotka käyttävät sitä ohjelma-aineistona. Lisäksi haastattelu kirjoitetaan auki printtimedian käyttöön.

Tiedotteet maailmalle Deski.fi:n kautta

Viestintätoimisto Deski on rakentanut toimittajille ammattikäyttöön ideasivuston, Deski.fi-palvelun. Toimittajat hakevat Deski.fi:stä ajankohtaisia uutisia, juttuvinkkejä ja taustatietoa. Tarjoamme tämän tehokkaan kanavan käytettäväksesi omien tiedotteidesi välittämiseen toimittajille. Tiedotuspalvelun käyttäminen tiedotteiden levityksessä antaa mahdollisuuden saada uusia toimittajakontakteja ja kasvattaa tunnettuutta. Deski.fi:n maine toimittajien keskuudessa tiedon välittäjänä on luotettava ja asiantunteva. Tiedotteenne leviävät samalla hyvin myös verkossa.

eLehdistötilaisuus tavoittaa toimittajat verkossa

Olemme luoneet tavan tavoittaa toimittajat sosiaalista mediaa hyödyntäen. eLehdistötilaisuus eli sähköinen lehdistötilaisuus järjestetään toimittajien ammattisivusto Deski.fi:ssä. Tilaisuus joko rakennetaan vain ja ainoastaan verkkoon tai vaihtoehtoisesti laajennamme tavallisen lehdistötilaisuuden suorana verkkoon. Näin toimittajat voivat osallistua tilaisuuteen, vaikkeivät pääsisi fyysisesti paikalle. Järjestämme eLehdistötilaisuuden ammattitaidolla avaimet käteen -periaatteella.

Lisää eLehdistötilaisuuden hyödyistä oheisesta piirrosvideosta.

Hyödynnä sosiaalista mediaa viestinnässä

Tuloksekkaassa viestinnässä hyödynnetään kaikki mahdolliset lähestymistavat, silloin kun ne sopivat viestinnän tavoitteisiin. Sosiaalinen media ja siellä toimiminen eivät ole organisaatioille itseisarvo, vaan samanlaisen strategisen ja taktisen pohdinnan tulos kuin muukin viestintä. Yhteen kampanjaan kannattaa avata Facebook-sivut, toiseen sopii paremmin blogiviestintä. Viestintätoimisto Deskissä autamme etsimään viestinnän tavoitteisiin sopivat sosiaalisen median ratkaisut sekä myös toteutamme niitä.

Sisäinen video tavoittaa työntekijät 

Työhyvinvointi kulkee käsi kädessä sisäisen viestinnän toimivuuden kanssa, sillä työssä viihtyminen edellyttää oman roolin ja työn merkityksen ymmärtämistä. Strategia, arvot, suuret muutokset ja uudet toimintamallit eivät ole niitä helpoiten viestittäviä asioita henkilöstölle. Autamme sinua siinä tuottamalla sisäiseen käyttöönne videoita. Sisäisillä videoilla asia saadaan tuotua esiin havainnollisesti, informatiivisesti ja hauskasti. Videoita hyödynnetään intrassa, taukotiloissa sekä sisäisissä tilaisuuksissa.

Sarjakuvilla ja piirroshahmoilla viesti hauskasti perille

Jos sinulla on tavoitteena erottua omalla viestilläsi, on kyse sitten omasta henkilöstöstä, toimittajista tai tulevista asiakkaistanne, on meillä tarjota siihen luova ratkaisu. Sarjakuvat ja piirroshahmot on mielenkiintoa herättävä tapa lähestyä ihmisiä ja loistava keino viestiä asia helposti ja ymmärrettävästi. Sarjakuvaa ja piirroshahmoja voidaan hyödyntää sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä sekä markkinoinnissa. Sarjakuvat ja piirroshahmot tavoittavat ihmisiä esimerkiksi intrassa, lehdissä, näytönsäästäjässä, julisteissa, messuesitteissä, tiedotteiden kuvituksena, sähköpostissa ja kahvimukeissa.

Esittelyvideot ja videohistoriikit rakentavat brändiä

Haluatko näyttää sidosryhmillenne millainen teidän yrityksenne on? Se onnistuu parhaiten videon välityksellä. Juhlavuoden voi kruunata videomuotoisella historiikilla. Esittelyvideoita ja videohistoriikkeja julkaistaan nettisivuilla ja Facebookissa, lisäksi ne voidaan lähettää asiakkaille DVD-levyillä tai muistikorteilla. Videota näytetään myös yrityksen vieraille sekä juhlatilaisuuksissa. Mietitään yhdessä, miten teidän brändinne saataisiin parhaiten esiin.

Piirrosvideolla asiat selkokielelle

Joskus yksin sanat eivät riitä kertomaan monimutkaista asiaa. Silloin otamme avuksi piirroskuvan ja tarinan eli piirrosvideon. Piirrosvideo on kuin 2000-luvun Kylli-täti. Piirtäjämme piirtää tarinaa sitä mukaa, kun tarina etenee, puhe ja ääniefektit sekä musiikki tukevat kuvakerrontaa. Piirrosvideota käytetään muun muassa strategian kiteyttämiseen henkilöstölle tai esimerkiksi vaikeaselkoisen tuotemekanismin selostamiseen sidosryhmille. Piirrosvideossa voi tapahtua mahdottomiakin asioita ja huumorin kukka kukkii.